הקלטות באולפן לעומת הקלטה באולפן ביתי

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

הרבה אנשים ניצבים אל מול השאלה הפנימית – האם ללכת ולשלם קצת יותר עבור הקלטה באולפן הקלטות מקצועי לעומת לשלם קצת פחות באולפן הקלטות ביתי. אז אנו החלטנו לענות ולהציב בפניכם את כל הגורמים והתשובות:

אולפן הקלטות ברמת גן
אולפן הקלטות ברמת גן

מספר 1: איכות ההקלטה – באולפן הקלטות מקצועי תוכלו ליהנות מאיכות הקלטה יוצאת דופן. אתם עומדים בחדר הקלטה בנפרד מחדר העריכה (קונטרול), ההקלטה נישמעת מיליון דולר. לעומת אולפן ביתי אשר לרוב מתבצע בחדר של מישהו ליד המיטה והארון שלו עם רעשי רקע מבחוץ או ש"ההורים צועקים". באולפן הקלטות שמכבד את עצמו תקבלו סאונד נקי, שקט מרעשי רקע חיצוניים וכמובן איכות הקלטה וסאונד יוצאי דופן.

מספר 2: המפיק באולפן – המפיק המוזיקלי שיעבוד איתכם באולפן ההקלטות המקצועי הינו מפיק מנוסה שעבר הכשרות ובעל ניסיון רב בהקלטות והפקות מקצועיות. המפיק באולפן הקלטות ביתי לרוב הוא אדם מתחיל או חובבן שמנסה להוסיף לעצמו עוד הכנסה מהצד. באולפן הקלטות מקצועי תקבלו הדרכה וליווי צמוד מאדם בעל ניסיון שיודע להוציא מהקול שלכם את המיטב, ובסאונד ניסיון וידע זה שם המשחק!

מספר 3: איכות הסאונד – באולפן הקלטות מקצועי תזכו לאיכות סאונד ברמה גבוהה במיוחד, בין אם זה בגלל הציוד המתקדם והמכשור החדיש ובין אם זה האקוסטיקה שנמצאת עם ספוגים אקוסטיים מקיר לקיר, בולמי תדרים נמוכים, חלון אקוסטי, דלתות אקוסטיות, 2 חדרים נפרדים אחד לעריכה ואחד להקלטה וכמובן קירות גבס כפולים שבניהם צמר סלעים..כל אלו הם שילוב מושלם לסאונד נקי ואיכותי לעומת אולפן ביתי שלרוב יקליט אתכם בתוך חדר, המפיק יהיה עם אוזניות ולא ישמע את הסאונד במוניטורים איכותיים כמו באולפן מקצועי, כל רעש קטן בחדר ייכנס לתוך ההקלטה, כל רעשי הרקע מבחוץ (אוטו מצפצף, אוטובוס עובר בדיוק, הורים צועקים מהסלון וכו'..) ייכנסו להקלטה שלכם ולא יהיה ניתן לערוך אותם. כשמדובר על השיר שלכם אתם חייבים סאונד נקי שיקלוט רק את הקול שלכם ללא רעש חיצוני או רעשי רקע כאלו ואחרים.

מספר 4: איכות המכשור – באולפן הקלטות הושקע כסף וזמן רב בהבאת הציוד והמכשירים המתקדמים ביותר בשוק. באולפן הקלטות ביתי המטרה היא לרכוש את הציוד הזול ביותר בכדי לחסוך כסף. גישה שונה לחלוטין בין השניים. כמו כן, באולפן הקלטות מקצועי אין בעיה של גודל או מקום ולכן קונים ציוד כבד וגדול יותר, בשונה מאולפן ביתי שקונים ציוד קטן שלא תופס הרבה שטח או מקום.

אולפני לי-רון ברמת גן
אולפני לי-רון ברמת גן

מספר 5: חוויית ההקלטה – לא מקליטים בחדר של מישהו או בתוך "הארון שלו", כמו באולפן ביתי, באולפן הקלטות מקצועי האדם המקליט נמצא בחדר הקלטה לבדו, חדר גדול שמכיל מיקרופון ואוזניות בלבד! דרך החלון הוא רואה את המפיק שעומד או יושב מאחורי הציוד המתקדם ומסתכל אליו ישירות..באולפן ביתי אין חלון, אין ציוד מתקדם ואין 2 חדרים..המפיק יושב עם אוזניות באותו חדר שאתם נמצאים בו..חווית ההקלטה הרבה פחות כיפית או מקצועית. כל פעם הוא יוריד את האוזניות או ילחץ על מקשי המקלדת ורעשים אלו יכנסו להקלטה. כמו כן, שמקליטים בחדר של מישהו תמיד יש הרגשה לא נעימה מ"לצעוק" או לעשות "רעש להורים שבסלון או לשכנים". באולפן הקלטות מקצועי אתם תוכלו לצעוק עד מחר ואף אחד לא ישמע אתכם בגלל הספוגים האקוסטיים המאסיביים מקיר לקיר, דלתות אקוסטיות כפולות, וחדר אטום לרעשים.

מקווים שהסברנו לכם מדוע אתם צריכים להגיע לאולפני לי-רון – אולפן הקלטות מקצועי ברמת גן, ולא לבחור ולהקליט בבית של מישהו באולפן הקטן והביתי שלו..ידע, מקצועיות, ניסיון, איכות הקלטה, איכות סאונד זה שם המשחק בכל שמדובר בהקלטת השיר שלכם!

תוכן עניינים