איך להקליט שיר באולפן הקלטות?

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

איך לבחור איזה שיר להקליט? כיצד בוחרים שיר להקלטה? מה צריך לעשות לפני שמגיעים לאולפן? איזה תרגילים לחימום הקול צריך לעשות? קבלו טיפים מאיתנו שיעזרו לכם להחליט איזה שיר כדאי לכם להקליט ואיך כדאי לכם להתכונן להקלטת שיר באולפן הקלטות מקצועי.

יש כל כך הרבה שירים ויש כל כך הרבה סגנונות וקשה לך לבחור שיר אחד שתרצה להקליט באולפן הקלטות? יש כל כך הרבה פלייבקים באינטרנט..שקטים, מקפיצים, באנגלית, בעברית ? לכו על אחד שאתם באמת אוהבים לשיר ושאתם נשמעים בו טוב.

אם זה הפעם הראשונה שלך באולפן הקלטות אנשים לרוב עושים את הטעות הנפוצה והיא לבחור שיר שהוא יותר מידיי קשה עבורם, יחסית לרמת כישרון שלהם הם בוחרים שיר קשה מידיי..בכך הם לא יכולים באמת להגיע לטון או לסולם של השיר ומתקשים נורא וכך גם הם נשמעים..כאילו הם מתאמצים. כלל מספר אחד הוא להפוך את הסולם של השיר לכזה שיהיה לך אפשרות להגיע לכל טון ..גם לנמוכים ביותר וגם לגבוהים ביותר..אם הבית הראשון נשמע טוב אבל הפזמון השני גבוה לך אז תחליף שיר! באולפן הקלטות ניתן לשנות מעט את הסולם והטון הכללי של כל הפלייבק בחצי טון עד טון..אתם רק צריכים לשאול, אם אתם לא יודעים איך לשנות טון תברר עם המפיק המוזיקלי באולפן ההקלטות שיוכל לעזור לך לשיר טוב יותר ולהפוך את חוויית השירה לנעימה יותר כתוצאה מכך.

הקלטת שיר באולפן
הקלטת שיר באולפן

אם אתה לא משתמש בפלייבק קיים ומקליט שיר מאפס אז הכלל הזה עדיין חל..אתה לא רוצה לבזבז שעות באולפן רק על זה שאתה לא מצליח להגיע לטון של הפזמון או קטע מעבר בשיר..לכן, כבר שאתם בונים את הפלייבק התאימו אותו לסולם ולגוון הקול שלכם..לא כדאי לכם לגלות את המפתח הלא נכון של השירה שלכם לאחר שכבר סיימתם כמעט את ההפקה. (אל תדאגו אנו עשינו את כל הטעויות הללו בעבר בכדי שאתם לא תטעו בעתיד)

הדבר הבא שאתם צריכים לשקול אם זו הפעם הראשונה שלך באולפן הקלטות והוא לבחור פלייבק לא מסובך מידיי שנוח לשירה. היתרון שלך זה להכיר את הפלייבק ממש ממש טוב לפני שאתה מתחיל להקליט את זה. וגם אם בחרת שיר מסובך תנסה לשיר את השיר מההתחלה עד הסוף כמה וכמה פעמים וכך להגיע מוכן להקלטת השיר..קח בחשבון שזמן האולפן מוגבל עבור הקלטת השיר ולכן ככל שתעשו יותר חזרות בבית כך באולפן יוכלו לעבוד איתכם בצורה מדויקת בלי לחץ של זמן..לכן רצוי לבחור שירים קלים כדי להגביר את הביטחון שלך בקול שלך, במיוחד בהתחלה שלך ובפעם הראשונה וגם כי הכי חשוב כמובן זה להשיג תוצאה נהדרת מהקול שלך.

קצב וטיימינג הם היבטים חשובים מאוד שצריך לשפר על ידי תרגול..היום בעידן הדיגיטלי כל אחד יכול לשים את הפלייבק או את השיר בטלפון ובכל מקום בעולם להאזין לפלייבק ולשיר ולהתאמן בכל מקום..זה כלי מושלם לתרגול של שירים לפני הקלטה..אם אתה לא מכיר את הפלייבק 100 אחוז אתה בסופו של דבר לא תהיה מרוצה מהתוצאה של השיר כי היא לא תהיה כפי שציפית..בדיוק כמו שעושים הכנה לפני מבחן בבית ספר או באוניברסיטה. תרגול תרגול ועוד פעם תרגול זה שם המשחק!

תרגילי חימום זה דבר חשוב מאוד..בין אם למדת פיתוח קול או לא. אם למדת פיתוח קול , קח 10 דקות לפני שמתחילה ההקלטה ותבצע חימום קולי בדיוק כפי שלמדת בשיעורים. אם לא לימדו אותך, קח 20 דקות לפני ההקלטה שלך ותקשיב לסרטונים רבים ביוטיוב שמסבירים זאת ועשה זאת בעצמך. חשוב לזכור לעשות את התרגילים הללו שיכולים לשפר את הקול שלך פלאים, זה כל כך נשמע אחרת בלי חימום או עם חימום קולי.

הכי חשוב זה ליהנות! זה כיף להקליט, זה כיף לשיר..אל תכבידו על עצמכם ותבאסו את עצמכם..תבואו הכי פתוחים עם אנרגיות חיוביות..אם תהיו עם ביטחון ותהיו מאושרים ישמעו זאת על הקול שלכם..ואם תבואו מבואסים, ללא אנרגיה, פוחדים לשיר ומתביישים ישמעו זאת על הקול שלכם.

 

אנו מקבלים כל מיני זמרים שבאים לאולפן ההקלטות שלנו וההערה הכי נפוצה שקיבלנו הוא שהם מפחדים לשיר מול אנשים שהם לא מכירים ולכן הם מתביישים..יש להם פחד במה. אז הדבר הכי חשוב הוא לקחת אוויר עמוק ולהוציא אותו כמה פעמים, לקחת נשימות ולהרגע, זה אמנם קשה להרגע מהלחץ של להקליט שיר באולפן הקלטות בפעם הראשונה אבל זה חשוב כי כאשר אתה פותח את הפה בפעם הראשונה כדי לשיר אתה צריך להיות רגוע בלי מחשבות מיותרות..השקט הפנימי הזה זה הסוד לקול נקי יותר שייתן לך ביטחון להוציא תוצאה טובה יותר!

 

תוכן עניינים