אולפן הקלטות ביתי – במה זה כרוך? טיפים להקמת אולפן ביתי!

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

אם אתם מפיקים מוזיקאליים הנאלצים להקים אולפן ביתי מסיבות שונות – חשוב שתדעו איך להקים אולפן ביתי. עם מדריך מלא לבניית אולפן הקלטות ביתי, ציוד הקלטה ביתי, תקציב חכם, זמן ומאמץ הנדרשים להקים אולפן הקלטות ביתי באיכויות משתנות התלויות במגבלות מקום, זמן, יכולת השקעה וכסף. במידה וכבר מצאתם מקום בבית, הזמן והכסף המושקעים בבניית אולפן הקלטות ביתי מוערכים בעשרות אלפי שקלים.
אולפן הקלטות בחדר בבית שלך? זה אפשרי בהחלט, אך צריך לעשות זאת בחכמה!

אולפן ביתי למתחילים? להלן מדריך למתחילים!

בידוד אקוסטי איכותי חובה

microphone 3527161 640 300x200 - אולפן הקלטות ביתי - במה זה כרוך? טיפים להקמת אולפן ביתי!
אולפן הקלטות ביתי

הדבר האחרון שמפיק מוזיקאלי מחפש הוא הפרעות ורעשים בזמן ההקלטה, ככל שהבידוד האקוסטי יהיה טוב יותר, ככה תמנעו מהקלטת רעשים לא רצויים ותשפרו את איכות הסאונד.
באבזור חדר ההקלטה בחומרים אקוסטיים אל תתפתו למלא את החדר בחומרים שאינם איכותיים, חומרי בידוד לא איכותיים אינם מצליחים לבודד את התדר הנמוך והבינוני ונישאר לא פעם עם צליל מעוות.

מוניטור וכרטיס קול מקצועי לאולפן הקלטות ביתי

כרטיסי הקול נבדלים באופן החיבור למחשב, איכות ממירים, מספר כניסות/יציאות, יציאת אוזניות, פראמפ ועוד.
אחד הכלים החשובים שלכם הוא כרטיס הקול האחראי על עיבוד והמרת הסאונד, כרטיס הקול המובנה עם המחשב לא מספיק לאולפן הקלטות ביתי מתחיל ובוודאי שלא לאולפן מקצועי.
בבחירת כרטיס קול מומלץ להתייעץ עם מומחי הסאונד, בדרך כלל הבחירה תהיה בין מספר כרטיס קול נפוצים בשוק.
יחד עם כרטיס הקול חשוב לשים דגש גם על מוניטור אולפן איכותי, באולפן הקלטות ביתי תוכלו לבחור במוניטור איכותי אך לא מומלץ כרגע לבחור ביקרים והאיכותיים ביותר (ייתכן ולא תנצלו את כל האפשרויות המוצעות במוניטורים היקרים).

אולפן הקלטות ביתי בחדר שלך חייב מיקרופון איכותי

כל אולפן המתפשר על רמת המיקרופון מפספס את ליבת העניין, בחירת מיקרופון לאולפן ביתי יכולה להיות טריקית כאשר המיקרופון הוא תחילת התהליך עד להגעה לתוכנת עריכת הסאונד, איכות המיקרופון תקבע באופן משמעותי את איכות ההקלטה שלכם.
ברכישת המיקרופון חשבו על הצרכים שלכם ולשם מה אתם פותחים את האולפן הביתי: הקלטת קול בלבד? הקלטת כלי נגינה? האם אתם זקוקים לשני מיקרופונים? האם אתם זקוקים למיקרופון דינמי? ריבון? קונדנסר?
מכוון והמחירים לכל מיקרופון יכולים להגיע בממוצע לאלפי שקלים לכל מיקרופון איכותי בודד, עליכם לבדוק היטב ולהתייעץ עם מומחים כדי להגיע להחלטה סופית מושכלת.

אל תזלזלו באוזניות

studio 4065108 640 300x200 - אולפן הקלטות ביתי - במה זה כרוך? טיפים להקמת אולפן ביתי!
הקמת אולפן ביתי

אם אתם מעוניינים באולפן איכותי ואפשרות שמע טובה למקליט, אתם חייבים אוזניות איכותיות.
אוזניות לאולפן ביתי יכולות לאפשר לכם לערוך מוזיקה בכל שעה ביום בשקט שלכם (ושל השכנים) ובזמן שלכם, אם אתם מקבלים לקוחות אל האולפן הביתי עליכם להשקיע באוזניות איכותיות, נוחות, בחירה בין אוזניות פתוחות, חצי פתוחות או סגורות.
המחיר הנמוך לאוזניות ינוע באזור ה – 250 ש"ח והמחירים הגבוהים נעים באלפי ש"ח לכל אוזניה.

מחשב חזק, איכותי וייעודי לעריכת סאונד

מרכז אולפן ההקלטות הוא המחשב, כל מפיק מוזיקאלי המקים אולפן בבית או אולפן מקצועי אחר חייב לשים דגש על בניית מחשב לאולפן הקלטות.
בבניית מחשב לאולפן הקלטות חייבים לשים דגש על איכות הלוח האם, חוזק המעבד (i5 לאולפן הקלטות ביתי קטן), זיכרון בכמות גדולה ואיכותית (תלוי אם מדובר ב – 32 או 64 ביט), כונן קישח איכותי ומותאם, ספק כוח חזק, כרטיס מסך חזק יחסית, שני מסכים רחבים, כרטיס קול מתקדם המתאים לאולפנים וביצוע אופטימיזציה.

דאגו לחבילות סמפלים

כל מפיק מוזיקאלי ובכל רמה חייב לדאוג לעצמו להורדת חבילות סמפלים המקצרים את תהליך העריכה, מוסיפים איכויות ליצירה ומספקים תוספות מוזיקאליות חשובות כמו סמפלים של דרבוקות וכלי הקשה, תופים , גיטרה בס ואפקטים קוליים נוספים. 
ניתן למצוא סמפלים להורדה באתרים המובלים כדוגמת samples.co.il ולדאוג לעצמכם לסמפלים איכותיים המוגדרים חובה בכל אולפן. לחצו כאן לבדיקת סמפלים ודגימות סאונד בתיקיות איכותיות להורדה בתשלום סמלי!

זה חוקי להקים אולפן הקלטות בבית?

לא נתיימר לספק תשובות משפטיות, חשוב שתשקלו היטב את כל הצעדים טרם פתיחת אולפן ביתי.
במידה ומדובר רק בהפקה עצמית וללא הפרעה לשכנים, לא אמורה להיות בעיה שידועה למי שיוצר לעצמו בבית.
במקרה של אירוח קבוע של לקוחות שונים, העלילה יכולה להסתבך מכוון ומדובר על עסק לכל דבר ועניין המצריך דיווחים למס הכנסה, קבלות ועוד.
הקמת עסק בבית מצריכה אישורים נוספים, במידה ולא עמדתם בדרישות החוק, תלונה אחת משכן עלולה לסבך אתכם במספר עבירות – המלצה? דאגו לכל האישורים!

תוכן עניינים

סגור