אולפן הקלטות להשכרה – האם זה משתלם?

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

כל מה שצריך לדעת על אולפן הקלטות להשכרה

מוזיקאים יודעים את החשיבות של הקלטות המוזיקה שלהם ושל חזרות, כיום אפשר להקים אולפן הקלטות בבית בעלויות מזעריות ביחס לשנים קודמות ואפילו להגיע לתוצאות לא רעות בכלל, זהו ללא ספק פתרון מעולה שמאוד עוזר לאותם מוזיקאים ליצור את המוזיקה שלהם ולהקליט אותה.

אז נשאלת השאלה האם משתלם לי להקליט באולפן הקלטות? ובכן התשובה היא חד משמעית כן זה משתלם, יש הבדל מהותי בין ליצור מוזיקה לבד באולפן ביתי לבין יצירה באולפן הקלטות, גם אם האולפן שלכם מתקדם מאוד עדיין כדאי שמישהו אחר יהיה אחראי על החלק הטכני של היצירה.

אולפן הקלטות להשכרה מאפשר לכם ליצור מוזיקה בתנאים הכי אידיאלים מכל הבחינות הן מבחינת ההקלטה עצמה, והן מבחינת הציוד והצוות שמלווה אתכם, בשורה התחתונה רוב הסיכויים שתוכלו להפיק תוצאה טובה יותר על ידי הקלטות באולפן.

היתרונות של אולפן הקלטות להשכרה
היתרונות של אולפן הקלטות להשכרה

היתרונות של אולפן הקלטות להשכרה

נתחיל ביתרון המשמעותי ביותר שאתם מקבלים מאולפן הקלטות להשכרה, האווירה, אם אתם מוזיקאים אתם בטח יודעים כמה חשוב להיות באווירה טובה כאשר יוצרים מוזיקה, כאשר אתם שוכרים לעצמכם אולפן הקלטות דבר ראשון אתם מרגישים מחויבים יותר ולא רק בגלל הכסף אלא בגלל המטרה.

זה מאוד שונה מלהקליט לבד בבית ובעיקר אם אתם להקה זה בדרך כלל יהיה מורכב מאוד להקליט את כל הכלים כאשר רק התופים מצריכים מספר גדול של מיקרופונים וסאונד מקצועי, גם אם אתם יודעים לעשות סאונד תמיד טוב שתהיה אוזן נוספת שתעזור לכם, ובכלל קשה לעשות הכל גם ליצור וגם להקליט ולערוך את המוזיקה.

מאוד חשוב לתת לאוזן נוספת לשמוע את היצירה שלכם הרבה פעמים אתם יוצרים ונכנסים לזה ולא שומעים דברים שיכולים להיות אפילו קטנים שאוזן מקצועית תוכל להכווין אתכם כדי שהתוצאה הסופית תהיה מוצלחת יותר.

אם נעסוק בעניין הציוד של אולפן הקלטות להשכרה, זהו נושא חשוב מאוד בדרך כלל תמצאו באולפן כלים שונים שיכולים לעזור לכם להפיק תוצאה טובה יותר כמו למשל, מגברים מקצועיים, קונסולה גדולה שיכולה להקליט מספר רב של ערוצים במקביל, וכמובן מפיק מוזיקלי שמלווה אתכם.

יתרון משמעותי נוסף של אולפן הקלטות להשכרה הוא טכנאי ההקלטות שאתם מקבלים שעוזר לכם להפיק מעצמכם ומהכלים שלכם את התוצאה הטובה ביותר, הניסיון של טכנאי ההקלטות מתבטא החל מהשלבים הראשונים של ההקלטה, הוא דואג לחבר אתכם כמו שצריך ולהקליט אתכם באיכות הטובה ביותר.

השלב של לפני ההקלטה התכנון והעמדה של ההקלטה מאוד חשוב והוא גם משפיע על הסאונד הסופי, היתרון שלכם הוא שאתם מלווים לאורך כל ההקלטה וגם אם אין לכם שום ניסיון תדעו איך להתנהל הכי טוב.

יתרונות הציוד של אולפן הקלטות להשכרה
יתרונות הציוד של אולפן הקלטות להשכרה

אולפן הקלטות להשכרה האם זה שווה מבחינה כלכלית

נתחיל דווקא בשאלה מה המטרה של ההקלטה? האם אתם רוצים להקליט תקליט שדרים לרדיו או סתם רוצים לבטא את הכישרון המוזיקלי שלכם בשביל עצמכם, כמובן שבשתי המקרים אתם שואפים להגיע לתוצאה הכי טובה.

כיום העלויות של השכרת אולפני הקלטות הן בהחלט לא רעות בכלל ואם אתם הרכב של כמה אנשים אז בדרך כלל המחיר הסופי מתחלק בין כולם, הקלטה של שיר מקצועי תקח לכם כמה שעות טובות וזה גם מאוד תלוי כמה אתם מוכנים על השיר, 

לכן מאוד מומלץ כאשר מגיעים להקלטה שאתם מכירים את התפקיד שלכם כמה שיותר טוב גם כדי שתגיעו לנגינה או שרה ברמה גבוהה וגם כדי לחסוך זמן ששווה כסף וגם בגלל סיבה מאוד חשובה בעיקר למוזיקאים, כאשר אתם לא מספיק מוכנים אתם יכולים בקלות לאבד את הביטחון בעיקר אם אין לכם ניסיון באולפני הקלטות.

אז אם אנחנו מסתכלים על העלות מול תועלת אין ספק אולפן הקלטות להשכרה זה משתלם, קחו בחשבון שלאחר כל תהליך ההקלטה אתם מקבלים גם עריכה של מה שהקלטתם על ידי טכנאי הקלטות מקצועי, יש משמעות מאוד גדולה לעריכה הסופית כמובן שתצטרכו לשלם גם על שעות העריכה אך זה בדרך כלל יהיה שעות ספורות.

שאלות ותשובות בנוגע לאולפן הקלטות להשכרה
האם זה משתלם

אם אתם מעוניינים להפיק שיר מקצועי מומלץ מאוד להיעזר בשירותים של אולפן הקלטות כך תוכלו להגיע לתוצאות גבוהות ובמחירים לא רעים בכלל.

זה מאוד תלוי מה אתם מקליטים אם אתם זמרים שרוצים להקליט שיר על פלייבק זה יקח לכם פחות זמן מהרכב שלם שמקליט שיר כך שזה יהיה זול יותר, מצד שני מחיר ההקלטה מתחלק בין כל חברי ההרכב כך שבסופו של דבר זה יוצר משתלם להקליט באולפן הקלטות.

זמן ההשכרה משתנה לפי הצרכים שלכם אם יש לכם שיר מורכב עם הרבה תפקידים זה יכול לקחת המון שעות בכל מקרה גם אם לא סיימת הכל ביום אחד תמיד אפשר להמשיך ביום שאחרי.

כיום יש המון אולפנים ברחבי המדינה כך שממש לא תהיה לכם בעיה למצוא אחד, מומלץ לבחור באולפן עם ניסיון ואפילו להקשיב לדוגמאות לפני שבוחרים.

תוכן עניינים