7 דברים שאסור לעשות לפני הקלטה באולפן

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

זמרים מתחילים ומקצוענים מחפשים לדעת כיצד לשפר את איכות הקול לפני הקלטה.
כשזמרים ברמות שונות תוהים מה לעשות לפני הקלטה באולפן או מה לא עושים לפני הקלטה באולפן – אנחנו כאן כדי לתת את כל הטיפים להקלטה באולפן.

לא לפני הקלטה

adult 1853663 1280 1 300x199 - 7 דברים שאסור לעשות לפני הקלטה באולפן
הקלטת שיר באולפן

רבים מהזמרים בעולם מבצעים טעויות רבות טרם ההקלטה באולפן ההקלטות, אינם שומרים על קולם ומגיעים במצבי רוח ובריאות שאינם מתאימים ליום הקלטה.
למען הביצוע הטוב ביותר שניתן, כל זמר חובב ואף הזמרים הגדולים במדינה חייבים לשמור על מיתרי הקול – לשם כך סידרנו עבורכם  7 דברים שאסור לעשות לפני הקלטה באולפן:

  1. אין לאמץ את הקול טרם ההקלטה, שירה חזקה יום לפני ההקלטה או אף מספר שעות טרם ההקלטה וצעקות מסיבות שונות עשויות לגרום לחיכוך השוחק את מיתרי קולכם.
    אימוץ מיתרי הקול דרך צרחות/צעקות, שיעול וחיכוכים בגרון עלולים לגרום לצרידות ועם הזמן אף עלולות להתפתח יבלות ונפיחויות במיתרי הקול.
  2. אסור להגיע עצבניים ובמצב רוח רע טרם הקלטת שיר באולפן, מצב רוח רע משפיע על האנרגיות והדרייב בשירה ופעמים רבות ניתן לזהות הבדלים ברורים בהקלטת שיר בהתאם למצב הרוח (גם אצל זמרים מקצוענים).
  3. הימנעו משתיית משקאות מייבשים: משקאות מבוססי אלכוהול וקפאין שוחקים את מיתרי הקול. כדי להקל ולשמור על לחות מיתרי הקול, מומלץ לשתות בממוצע 10 כוסות מים ביום.
  4. לא רק משקאות עלולים להזיק לאיכות מיתרי הקול, מאכלים מטוגנים ומוצרי חלב מעלים את רמת החומציות ובכך פוגעים באיכות הפקת הקול.
    אם ברצונכם להקליט שיר בשעות מוקדמות (יחסית לעולם המוזיקה), המעיטו באכילה לפני השינה, אכילה בסמוך לשינה מעלה את חומציות הקיבה אל כיוון גרונכם, חומציות זו מייצרת רגישות במיתרי הקול ואי נוחות בגרונכם.
  5. ייתכן ועצה זו אינה מבוצעת אף אצל הזמרים הגדולים ורבים יתקשו לעמוד בה, אך ההמלצה של כל מפיקי המוזיקה ומפתחי הקול בתעשייה – הימנעו ככל האפשר מעישון וגורמי זיהום אוויר.
    חומרי הסיגריה והזיהום השונים פוגעים במיתרי הקול ועם השנים גורמים לנזק בלתי הפיך לקולכם.
  6. אל תיקחו סיכון לחלות/להתקרר, מחלה תשפיע על היבטים שונים בהקלטה: מיתרי הקול, דרכי הנשימה והאנרגית השירה. אם נדבקתם בדלקת גרון כמה ימים לפני ההקלטה, הימנעו מכל דיבור מיותר, אם תוכלו לגזור על עצמכם תענית דיבור עד להקלטה מה טוב.
  7. אל תלחשו, רבים אינם יודעים זאת אך לחישה מאמצת ושוחקת את מיתרי הגרון ועשויה להוריד מאיכות קולכם בזמן השירה.

טיפים לפני הקלטה: אז מה עושים לפני הקלטה?

Depositphotos 109007038 m 2015 300x200 - 7 דברים שאסור לעשות לפני הקלטה באולפן
מה לא לעשות לפני הקלטת שיר באולפן הקלטות

בעלי הבית האחראים על הפקת קולנו, מיתרי הקול, מושפעים ממצבים שונים בשליטתנו וכאלו שאינם בשליטתנו. שינויים פיזיולוגיים והורמונאליים בשלבי גיל שונים, משפיעים על מיתרי הקול שלנו ונכון ליכולות הרפואה כיום – אין באפשרותנו להשפיע על מצב זה.
למרות זאת, מלבד הטיפים לדברים שאסור לעשות לפני הקלטה, ניתן להגיע במצב האופטימאלי לפני הקלטת שיר באולפן הקלטות באמצעות מספר פעולות מגוונות: עליכם לבצע חימום למיתרי הקול דרך אימוני קול שונים המתאימים לזמרים ברמות השונות, שימרו על יציבה נכונה בזמן שיח עם הסובבים, הקלו על מיתרי הגרון באמצעות שיטות שונות כדוגמת גוגל-מוגל ושתייה מרובה של מים קרים ושימרו על לחות נוספת במיתרי הגרון באמצעות פירות כדוגמת תות שדה, תפוח ואבטיח המקררים ומרטיבים את מיתרי הגרון.
טיפ חשוב נוסף וחוזר, הגיעו לאולפן ההקלטות ללא ויכוחים ומריבות קודמות, מצב הרוח ומיתרי הקול חייבים להיות בשיא האפשרי עבורכם.

תוכן עניינים

סגור