הקלטת שיר קאבר באולפן הקלטות

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

לפניכם שיר קאבר שהוקלט על ידי מתן באולפני לי-רון – אולפן הקלטות מקצועי לזמרים מקצוענים, חובבניים ומתחילים כאחד! אין זה בושה להגיע לאולפן הקלטות בלי לדעת לשיר או בלי לעשות אף פעם פיתוח קול..אנו עובדים איתכם בצורה מקצועית ואנו יוצאים מנקודת הנחה שלא נולדתם זמרים..לכן אל חשש, אנו פה בשבילכם ומבינים אתכם לגמריי!

אז היום נספר לכם את סיפורו של מתן שהגיע אלינו במטרה אחת : " אני רוצה להקליט שיר, לעשות שזה יישמע כמה שיותר מקצועי כי אחר כך אני רוצה ללכת לדה וויס ולהשמיע להם ולהופיע עם זה באודישנים לכן אני חייב שתעזרו לי לקבל את הניסיון והביטחון עם השיר הזה וכך אני גם יידע איפה הטעויות שלי ואוכל לתקן בעזרת מישהו מקצועי".

כמובן שאנו באולפני לי-רון עם שנים של ניסיון בהפקה, מוזיקה וסאונד ולכן נעננו לאתגר ומתן הגיע אלינו להקלטה.
כאשר הוא הגיע להקלטה הטון של השיר היה מעט גבוה..אנחנו הורדנו את הטון בחצי טון בלבד והוא ניסה לשיר. אך זה היה מעט גבוה עדיין. לכן הורדנו את השיר בטון מלא. ולפתע מתן הצליח לשיר את השיר בצורה משוחררת ועם ביטחון כי למעשה עכשיו הטון והסולם של השיר בדיוק מתאים לקול שלו והוא לא מרגיש חנוק כאשר הוא מגיע לטונים הגבוהים של הפזמון, במיוחד הפזמונים האחרונים בשיר.
אחרי שביצענו את ההתאמה הזו הכנסנו אותו לחדר ההקלטה האקוסטי שלנו.
תחילה עשינו חזרה קטנה אחת בכדי שהוא יתחמם וישיר את כל השיר מההתחלה ועד הסוף.
אחרי החזרה הזו התחלנו להקליט אותו בצורה הכי מקצועית שרק אפשר..הקלטנו כל מקטע בשיר בנפרד, לעיתים הקלטנו שורה אחת בלבד..כל זאת בכדי להוציא את הטייקים הכי טובים שאפשר מבחינת הקול שלו..ממש כמו שאנו עובדים עם זמרים מקצועיים לקראת סינגל. הקלטנו קטעים קטעים מהשיר..מה שלא היה טוב תיקנו ועשינו שוב, מה שלא היינו מרוצים ערכנו עם התוכנה וכמובן הוספנו לקול שלו כל מיני אפקטים שעוזרים לתיקוני זיופים ושיפור וואקלי.
תוך כדי ההקלטה נתנו למתן כל מיני דגשים וטיפים איך לשיר נכון יותר, איך להגיע לטון ברמה טובה יותר, איך לבצע קטעים מסוימים בשיר שיתאימו לגוון הקול שלו, איפה להוסיף סלסול ואיפה לא צריך סלסולים..וכל הטיפים הללו עזרו לו להבין את המקום האישי שלו בשיר ואיך להפוך את שיר הקאבר הזה שהוא מקליט לספציפי ורלוונטי יותר עבורו.
בתום ההקלטה אנו ערכנו עוד קצת את הקול שלו, הוספנו כל מיני אפקטים שמחזקים את הסאונד הכללי והופכים את השיר לרמה גבוהה הרבה יותר.
השמענו את השיר למתן והוא פשוט אהב את זה במלוא מובן המילה.
אחרי זה צרבנו לו את השיר על דיסק, שלחנו לו קובץ דיגיטלי למייל וגם לוואטאפ וכמובן את הפלייבק של השיר בגירסא המקורית ובגירסא של טון פחות בכדי שהוא יוכל להופיע עם הפלייבק באודישן או באירוע אם ירצה בעתיד. כמו כן, הוא ביקש שנעלה את זה ליוטיוב בכדי שהוא יוכל לשתף ולפרסם את זה גם כן ברשתות החברתיות.

צפו בביצוע של מתן שהוקלט באולפני לי-רון – אולפן הקלטות לזמרים:

תוכן עניינים

סגור