טיפים והמלצות לפיתוח קול לפני הקלטה

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

רגע לפני אולפן ההקלטות: טיפים לפיתוח קול לזמרים מתחילים וחובבנים

Depositphotos 150948372 m 2015 200x300 - טיפים והמלצות לפיתוח קול לפני הקלטה
טיפים לזמרים חובבניים

כבר מספר שנים שכל אחד מאיתנו יכול להיות זמר מתחיל ליום אחד או אפילו בעבור כמה שירים.
המשותף לזמרים מקצועיים ומתחילים הוא צורת ההתנהלות טרם הקלטת השיר, לשם כך איגדנו עבורכם מספר טיפים לפיתוח קול שתוכלו לעשות בבית, בהליכה ובכל מקום שרק תבחרו.

אימונים קלים יוצרים אפקט גדול

סט הטיפים לתרגילי פיתוח קול ביתיים מתאימים למי מכם שאינו מעוניין בשירה כקריירה מקצועית ואינו מחפש את שירותי המורים לפיתוח קול, להפתעתכם הרבה סט חזרות פיזיות וגם מנטליות מסוגים שונים, המזכירות אימוני כושר ביתיים בחזרות קבועות, יהפכו את קולכם למקצועי יותר לפני ההקלטה באולפן.

כדי לשיר טוב עליכם להרגיש טוב ולכן לא מומלץ להקליט שיר כאשר אתם חולים, בנוסף ככל שהכושר הגופני יהיה טוב יותר ושרירי הבטן יהיו חזקים יותר ככה הסרעפת (חיונית לצלילי הקול) תאפשר לכם לבצע ביצועים טובים יותר, שחייה, נשימת אף בלבד הכוללת עצירת הנשימה למספר שניות ושחרור אוויר הדרגתי בשפתיים חתומות למחצה, מילוי חלל הבטן באוויר והוצאתו החוצה במהירות, אימוני התנגדות ותרגילי בטן מסוגים שונים יעשו את העבודה.

כמו בכל שריר בגוף גם קולכם חייב לעבור חימום קולי על-מנת לא להיפצע במיתרי הקול וכן בכדי להפיק צלילים וביצועים איכותיים יותר, לשם כך ניתן לחמם את הקול בתרגילים מגוונים: לעבור מהסולם הנמוך עד הגבוה, לעלות מהצלילים הנמוכים והשקטים חצאי טונים ולבצע מספר חזרות, באמצעות שפתיים צמודות לזמזם צלילים ארוכים ואף לשיר שירים אהובים שאינם דורשים עליות קול מהירות ומאמץ מיוחד.

שחרורים קיימים גם בפיתוח קול ומומלץ לשחרר את שרירי הפנים באמצעות הזזת הפה לצדדים במשך מספר דקות ובמספר חזרות.
נקודה אחרונה משותפת לכל הזמרים המקצועיים היא מסירות לשירה, המלצתנו לכל זמר היא להתנהל כדרך המוזיקה ולנסות להקפיד לבצע אימוני קול, להאזין למוזיקה שבה תרצו להתמקד ולהתאמן בזהירות תוך כדי וחשוב לשמור על מצב רוח תקין לפני כל הקלטה מכוון ומצב הרוח וההיבטים הרגשיים במהלך היום באים לידי ביטוי בשירה עצמה- ככל שאתם חיים את השירה ככה השירה תחייה אתכם.

Depositphotos 178892224 m 2015 200x300 - טיפים והמלצות לפיתוח קול לפני הקלטה
טיפים פיתוח קול

שקט מקליטים

לאחר שביצעתם את התרגילים לפיתוח קול בהתאם לזמן הפנוי עבורכם ולרצון שלכם להשקיע טרם ההקלטה, כנסו אל אולפן ההקלטות שראה מאות ואלפי זמרים לפניכם ויודע להעניק לכם את הרגע המיוחד שלכם.
רגע לפני ההקלטה תוכלו להתייעץ על בחירת השיר עם המפיק באולפן כדי להתאימו ליכולות ולהרגשה שלכם וזה מתוך מאגר ענק של סגנונות ושפות שונות המכילים עשרות אלפי פלייבקים.
אם התרגילים לפיתוח הקול עזרו יותר או פחות, באולפן ההקלטות ידאגו לערוך את הביצוע, לתקן ולהקליט בזמן ההקלטה כמה חזרות ובמידת הצורך להוסיף אפקטים מיוחדים שיסייעו בהעלמת זיופים ואי דיוקים קוליים.

מדובר בחוויה של ממש

אולפני לי-רון מציעים כבר שנים רבות את האפשרות לכל אחד להיות זמר ובעידן הנוכחי כבר לא מדובר על סיפור מורכב ויקר כלל וכל אחד יוכל לקבל תוצאה סופית מקצועית ובאיכות הקלטה גבוהה.
בסיום ההקלטה תוכלו להעניק את השיר לעצמכם, שיר במתנה לבן/בת משפחה, חבר/ה קרוב, עמית/ה לעבודה ואפילו לבחור להקליט שירים נוספים בהמשך.
הקלטת השיר עם תרגילים לפיתוח קול או בלי, יכולה לבוא ביחיד, בזוג ובקבוצות ובכל מצב מדובר בחוויה הזוכה לביקורות חיוביות, גילויי זמרים חדשים והפתעות רבות נוספות.

חממו את קולכם, תתאמנו באמצעות תרגילי פיתוח הקול ובואו להקליט שיר באולפן מקצועי, ליום אחד או יותר.

תוכן עניינים

סגור