מורה לפיתוח קול – איך לבחור מורה לשיעורי פיתוח קול?

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

עבור מרבית הזמרים והשחקנים עולות מספר שאלות החוזרת על עצמן: "איך לבחור מורה לפיתוח קול?", "מי הוא מורה לפיתוח קול מקצועי?" וכמובן "איך יודעים ששיעור פיתוח קול הצליח?". כל התשובות, הטיפים והתהיות סביב מורים לפיתוח קול, אלו האחראיים על בניית קריירה בעולם הבידור, תרבות והמוזיקה של מאות ואלפי אנשים בישראל.

ביקורות על המורה לפיתוח קול: איזה מידע יש על המורה ברשת?

מורה לפיתוח קול הוא כמו כל חברה המוכרת מוצר/שירות ולפני מציאת המורה המושלם עבורכם, מומלץ לחפש את כל הביקורות והמידע המלא על המורה, ביקורות תלמידים לשעבר, הופעות, האם מחובר לרשתות החברתיות או קיים מידע עליו ברשתות אלו ואפילו לברר בקבוצות שונות בפייסבוק לגבי המלצות אודות אותו מורה פיתוח קול או מורים באפן כללי.

כמה ניסיון יש למורה לפיתוח קול?

המטרה שלכם היא למצוא את המורה הנכון עבורכם, בשוק מורי פיתוח קול ניתן למצוא עשרות מורים עם ניסיונות שונים, החשיבה הנפוצה: ככל שהמורה ותיק ככה הוא יותר טוב עבורי – חשיבה זו אינה נכונה במרבית המקרים.
מורה לפיתוח קול עתיד לעבוד אתכם על טכניקות רבות: צליל, יציבות, דיוק, מיקס קולי, איזון וואקלי, גמישות קולית ועוד.
כל תלמיד הוא אינדיבידואלי, העדפה עבורכם היא מורה פיתוח קול ותיק, בעל הכשרה מסודרת, כזה שמכיר את הקהל ואם המורה מופיע בעצמו? השילוב האידיאלי.

המורה מלמד זמרים מוכרים או שהוא זמר מוכר בעצמו

המלצות חימום קול לפני הקלטה
המלצות חימום קול לפני הקלטה

זמרים מצליחים שלומדים אצל מורה לפיתוח קול יוצרים מגמה מוצדקת כי המורה "מושך הצלחה" או גורם להצלחה, במקרים רבים ייתכן והדבר אינו המצאה או מקריות.
זמרים ושחקנים מצליחים ומקצועיים לא ייקחו צ'אנסים בנושא פיתוח קול ולרוב ימצאו עבור הקריירה שלהם את המורה לפיתוח קול הטוב ביותר עבורם, מורה שכזה עתיד לגבות מכם יותר מהממוצע עקב הביקוש הגבוה והלו"ז הצפוץ (אם בכלל יסכימו לקבל אתכם).
מורה שאינו מלמד זמרים מפורסמים יכול להיות בהחלט מורה מומלץ, זכרו שלא כל תלמיד מתאים לכל מורה וההיפך, עליכם לעשות עבודה מקדימה בחיפוש אחר המורה המומלץ והמקצועי ביותר עבורכם.

האם המורה לפיתוח קול מופיע בעצמו? האם הוא פעיל?

מורים לפיתוח קול הם אנשים מגוונים העוסקים לעיתים בעבודות נוספות, היבט חשוב עבורכם לבדיקת רמת איכות ומקצועיות המורה לפיתוח קול היא האם המורה הוא אמן פעיל המופיע על במות או לפחות באופן קבוע ברשתות החברתיות?
ככל שהמורה פעיל יותר כך הוא הוא ידע ללמד אתכם בהתאם למגמות העכשוויות ויכולת פיתוח הקול לתלמיד בשילוב האינטראקציה המוזיקאלית עם הקהל תהיה גבוהה יותר.

שימו לב שמורה לפיתוח קול יכול להיות כזה שלמד פיתוח קול בפני עצמו, התפתח, מופיע ומכיר מאפיינים ונקודות חשובות ועדכניות ללמידה.
מורה שכזה עלול להיתקל בקשיים כשמדובר על סגנונות, סוגי קולות ובעיות שלא נתקל בהם באופן קבוע.
מורה נוסף יכול להיות כזה שלמד הוראת פיתוח קול, מורים שכאלו נחשבים איכותיים יותר, יודעים לזהות מגוון רחב של בעיות ווקאליות אצל התלמיד בהתאם להכשרה רבת שנים.
מורה מהסוג הזה מקצועי ואפקטיבי ביותר אך לעיתים יכול להיות שלא מעודכן במגמות עכשוויות ואף להיות פחות מזוהה עם התלמיד עצמו
האופציה הטובה ביותר? מורה שלמד הוראת פיתוח קול, בעל ניסיון רב שנים וכזה שעדיין פעיל ומופיע.
הצלחת שיעור פיתוח הקול תלויה במקצועיות של המורה וביכולת ההסתגלות של התלמיד/ה (לעיתים יחול שיפור רק לאחר מספר שיעורים).

כמה עולה שיעור פיתוח קול?

על שאלה זו קשה לענות באופן מדויק, מורה לפיתוח קול גובה בהתאם למיקום בו נמצא בארץ, אילו אמצעים המורה משתמש כדי להעביר את השיעור, האם המורה מבוקש על-ידי זמרים מפורסמים ומקצועיים ופרמטרים נוספים שעשויים לשנות את המחיר.
למרות זאת, במידה ומדובר על מורה מקצועי ממוצע טווח המחירים בכל הארץ עבור מורה לפיתוח קול הוא 90 ₪ במינימום באזורי ביקוש נמוכים (דרום ושרון) ועד ל – 200 ₪ לשיעור של 45-60 דק' במקסימום אזורי ביקוש גבוהים (מרכז).

תוכן עניינים