תקליטי ויניל וטכניקת החריטה להשמעת מוזיקה

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

חריטה על גבי דיסק אפשרית בעזרת מכונות תחריט בלייזר. התהליך נעשה לראשונה בתחילת המאה ה-20 והוא עדיין פופולרי.

כיום, זה לא מוגבל רק לתקליטי ויניל או תקליטורים אלא כולל גם תקליטורי Blu-ray, תקליטורי DVD ואפילו לייזרדיסקים. ישנן סיבות רבות מדוע אנשים עשויים לרצות לחרוט על דיסק כולל הנצחה של אירוע או ציון אירוע מיוחד כמו חתונות או ימי הולדת.

חריטה על דיסקים הפכה פופולרית שוב בגלל מקרי השימוש החדשים שלה כמו יצירת קעקועים קבועים שלא ניתן להסיר על ידי מים או כל סוג של נוזל.

התשובה היא כן. ניתן לחרוט על דיסק. הדרך הנפוצה ביותר לעשות זאת היא באמצעות חרט לייזר, אך ישנן דרכים נוספות כגון שימוש בכלי סיבובי או יהלום.

חריטה על גבי דיסק אפשרית מכיוון שהחומר המשמש לדיסקים אינו קשה כמו מה שהיית מוצא בתקליטורים ו-DVD. המשמעות היא שהלייזר יכול לחתוך דרכו הרבה יותר קל מהחומר שנמצא על הדיסקים הללו.

מאמר זה ידון מדוע כדאי לשקול חריטת דיסקים משלך, כיצד לעשות זאת, ובאילו חומרים עליך להשתמש כדי לוודא שהעבודה שלך תימשך שנים רבות.

התשובה היא כן. אם יש לך דיסק עם מכונת חריטת לייזר מספיק הגונה, אתה יכול לחרוט עליו את שמך.

חריטה על דיסקים קיימת כבר שנים, אך התהליך היה מסובך ויקר עד לאחרונה.

תהליך חריטת שמך על גבי דיסק מתחיל בהקפדה על כך ששטח הדיסק נקי ונקי מכל לכלוך או אבק. השלב הבא הוא לוודא שאין שריטות או פגמים על פני הדיסק עצמו. לאחר שהדבר נעשה, תוכל להמשיך לחרוט את שמך באמצעות מכונת חריטה בלייזר.

תקליטי ויניל – מה צריך לדעת על תהליכי החריטה להשמעת מוזיקה?

חריטה היא דרך לחרוט או לחתוך עיצוב לתוך פני השטח של אובייקט. חריטה כתהליך קיימת כבר מאות שנים. הוא משמש ליצירת אמנות, טקסט ולוגו על אובייקטים שונים.

תקליטים ויניל פטיפון מעוצבים עם משטחים חרוטים המאפשרים חריטה על גבי דיסק הויניל עצמו. זה מאפשר לך לקבל תקליט ויניל בהתאמה אישית משלך שתוכל לחלוק עם החברים והמשפחה שלך.

ישנן שתי דרכים שבהן אתה יכול להשיג תקליטי ויניל פטיפון אישיים משלך: ראשית, על ידי הזמנתם באינטרנט או דרך חנות קמעונאית; שנית, על ידי חריטה בכל מרכז שירות חריטה מקומי או בבית באמצעות כלי חריטה אלקטרוני.

בימים הראשונים של תקליטי ויניל פטיפון, הדיסקים נחרטו במחט במרכז התקליט.

זה נעשה כדי לוודא שהדיסק מנוגן במהירות קבועה וזה גם עזר למנוע שריטות. המחט חרתה בוויניל וכך עשתה עליה חריץ. ההזחה שימשה גם כמדריך כיצד להדביק או להסיר תוויות.

במאמר זה נעבור על כמה מהשלבים הכרוכים בחריטה על תקליט ויניל פטיפון ומהם כמה מהיתרונות והחסרונות שלו.

חריטה היא תהליך של יצירת טקסט או תמונות על אובייקט על ידי חיתוך לתוכו. זוהי הדרך הנפוצה ביותר לייצר תמונה מודפסת על נייר, עץ, עור, מתכת וחומרים אחרים.

חריטה על גבי דיסק יכולה להתבצע בשתי דרכים: בחרט לייזר או במכונת תחריט. חרט הלייזר משתמש בקרני אור כדי לחתוך לתוך פני הדיסק. מכונת התחריט משתמשת בכימיקלים ובחשמל כדי לחתוך את פני הדיסק.

השיטה הטובה ביותר תלויה בכמה פירוט אתה רוצה לקבל בעיצוב שלך ובאיזה סוג של חומר אתה משתמש עבור הדיסק שלך . אם אתה משתמש בחומר בגימור מט, כגון קרטון או מתכת, אתה יכול להשתמש בחרוז עגול פשוט ליצירת הטקסט. קח חתיכת קרטון ותחקר סביבה על החומר שלך. גזרו את החרוז בעזרת מספריים חדות ושטחו אותו בעזרת מגהץ על אש נמוכה.

תקליטי ויניל לפטיפון – איך זה מנגן עם החריטה?

תקליטי ויניל פטיפון הם סוג של תקליט פונוגרף שנועד לנגן על פטיפון. הם קיימים מאז תחילת המאה ה-19.

תקליטי ויניל פטיפון עשויים בדרך כלל מדיסקים של 33 1/3 סל"ד של 12 אינץ' או 10 אינץ', שעליהם חרוטים רצועת ספירלה אחת או יותר. זה מאפשר לפטיפון "לקרוא" את החריץ ולסובב אותו במהירות הנכונה.

החריטה על התקליטים האלה היא לא רק לקישוט, אלא גם ממלאת תפקיד חשוב באופן שבו הם משחקים על פטיפון.

ישנן דרכים רבות ושונות בהן פטיפון יכול לנגן תקליטי ויניל. אחת השיטות הנפוצות ביותר היא להשתמש במחט כדי לגרד את התקליט ולגרום לגלי קול לרטוט את החריץ.

הדרך הראשונה שבה נוגנו תקליטים הייתה באמצעות מחט כדי לגרד וליצור גלי קול המרטטים את החריץ של הויניל. הדרך השנייה היא באמצעות טנדר אלקטרומגנטי. שיטה זו משתמשת בשדה אלקטרומגנטי כדי ליצור אותות חשמליים המתכתבים עם החריצים בתקליט ולאחר מכן מוגברים באמצעות רמקולים.

הדרך השלישית היא באמצעות פיקאפ אופטי, המשתמש באור מלייזרים או נוריות לד כדי לקרוא מידע מחריצים ברשומות. הדרך הרביעית היא באמצעות פטיפון עם ממיר דיגיטלי לאנלוגי (DAC) המובנה בתוכו, הממיר דיגיטלי

הפטיפון הוא ציוד חיוני לנגן תקליטים ויניל. זו הדרך היחידה לנגן את תקליטי הוויניל. לפטיפון יש חלק חרוט שעוזר בנגינת התקליטים. ניתן לראות את החלק החרוט הזה כשאתה פותח את המכסה של הפטיפון שלך ומסתכל עליו מהצד.

החריטה בחלק הזה קצת שונה מכיוון שהיא נעשתה בעבודת יד, מה שאומר שלכל תקליט תהיה תבנית חריטה ייחודית משלו. אם תסתכל מקרוב, אתה יכול לראות הרבה פרטים בעיצוב החרוט הזה ואפילו כמה טקסטים או סמלים שעשויים להיות מועילים לזיהוי נגן התקליטים שלך או לזהות לאיזה סוג מוזיקה אתה מאזין.

האם יצרו דיסקים עם חריטת לייזר?

בעזרת מכונת חריטה בלייזר לא ניתן להכין תקליטי ויניל בחריטת לייזר. התשובה היא לא. חריטת הלייזר על תקליטי הויניל היא טעות נפוצה. תקליטי ויניל לא נוצרים עם חריטת לייזר, אלא עם מכונת הטבעה המשתמשת בחרט יהלום כדי ליצור תמונה בפלטת המתכת של התקליט. מכונת ההחתמה משתמשת באותו עיקרון המשמש להכנת כסף נייר ובולי דואר, מה שנקרא "הטבעה תרמית".

הרעיון הוא פשוט: אתה משתמש בפטיפון ומעלה את תקליט הוויניל שלך. לאחר מכן לוחצים על כפתור ההתחלה וממתינים עד שהוא יכבה אוטומטית לאחר 30 שניות. לאחר מכן, המכונה תשתלט ותגזור את התווית מהתקליט שלך באמצעות מכונת חריטה בלייזר ולאחר מכן תניח אותה בצד התווית של התקליט.

למרות שהטכנולוגיה החדשה הזו קיימת די הרבה זמן, רק לאחרונה היא הפכה למשתלמת יותר עם ירידה במחירים מ-1,000 דולר ל-200 דולר ליחידה.

תקליטי הוויניל של הפטיפון הם טרנד חדש שצץ בשוק. עם זה, נגן התקליטים אינו מוגבל רק לנגן מוזיקה. זה יכול לשמש גם כפריט אמנות ופריט תפאורה בכל חדר בבית שלך.

הכתבה בחסות חלום חרוט

תוכן עניינים