האם אני מזייף?

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

איך יודעים אם אני מזייף או לא? טיפים לזמרים מתחילים בנושא זיופים!

אם אתם זמרים מתחילים, באמצע הדרך או זמרים מקצועיים – ודאי התמודדתם לא פעם עם בעיות זיוף בזמן שירה.
איך מתמודדים עם זיוף בשירה? האם רק זמרים מתחילים מזייפים? סיבות לזיופים בזמן שירה ושאלה שמרבית הזמרים שואלים את עצמם: האם אני באמת מזייף? עד כמה זיוף בשירה חמור?
הכל אודות זיופים וטיפים לחימום ופיתוח קול לפני הופעה או הקלטה.

עד כמה נורא הזיוף? האם אתם באמת מזייפים? איך להתחיל לשיר נכון?

במידה ואכן קיים זיוף או אי דיוק בשירה מורים מקצועיים לפיתוח קול יוכלו לטפל בבעיות נקודתיות לאחר מספר תרגולים ואמונים, אם זה המצב – מדוע אתם מרגישים שאתם מזייפים לפעמים?
לפני שאתם מחליטים שזייפתם, שמעו את עצמכם מספר פעמים ובדקו האם אתם לא שופטים את עצמכם יותר מדי לחומרה.
מורים לפיתוח קול ותיקים או מפיקים מוזיקאליים מנוסים עלולים להתקשות לא פעם לאבחן זיופים אצל זמרים וזמרות הטוענים כי אינם מרוצים עקב מחשבות על זיופים בשירה.

איך לשיר מהסרעפת? צריך ללמוד לשיר בלי לזייף באופן טבעי!

מחשבות על זיופים וביקורות קשות מגורמי מקצוע ואנשים בסביבה הקרובה של הזמר/ת, עלולים לקבע בראש תחושה או מחשבה של זייף, למרות שגורם מקצועי וותיק לא ישמע בעיה כלשהי.
החלטה שלכם על זיופים (כאשר אין באמת זיופים ואי דיוקים בקול) נובעת לא פעם מהרצון שלכם ל"ביצוע מושלם", במקרה שכזה זכרו שגם הזמרים הגדולים והמוכרים ובכל ז'אנר מוזיקה מזייפים לא פעם ולא מבצעים ביצוע מושלם גם לאחר הקלטה ועריכה קולית.

שיר באהבה
שיר באהבה

סיבות לזיוף: גם זמרים טובים מזייפים

סיבות לזיופים קוליים שאינן בעיות רפואיות שונות קיימות בשפע, בחלק ממקרי הזיוף על במה או בהקלטה צורת הפקת הסאונד והצלילים הווקאליים אינם מותאמים לצורת הז'אנר המבוצע, במקרה שכזה לא מדובר בהכרח על בעיה בטון הזמר/ת אלא דווקא על בעיית סאונד או הפקה שגויה.
בשירה בז'אנר המעודד את הקהל לשמוח ולרקוד (לדוגמה: פופ, ים-תיכוני ועוד) ייתכנו זיופים המושרשים בזמר/ת עקב הצורך בשידור אותנטיות, זמרים המעוניינים שלא לשיר "נקי מדי" ולגרום לקהל להתחבר אליהם יוכלו למצוא טריקים אחרים מכוון וזיופים דחופים עלולים לקבע בעיות טונציה ואי דיוקים.

הפתעה לאישה

זמר מזייף או זמר עייף? איך לא לשיר מהאף?

קולכם מורכב משילוב של מיתרי הגרון ומערכות שונות בגוף האדם ליצירת צלילים, כמו כל אימון לשרירים  אם לא תזכרו לנוח בין אימוני פיתוח קול, הקלטות או הופעות – אתם עלולים לפגוע בקולכם, לזייף או במקרים מסוימים לאבד את קולכם למספר ימים.
מלבד העייפות, לעיתים זיופים בשירה יגיעו מבעיות רפואיות אחרות: נפיחות במיתרי הקול הגורמים לצרידות וקשי בדיבור, יבלות במיתרי הקול הגורמות לנסיגה פתאומית במהלך השירה, ליחה מוגברת כתוצאה ממחלה וויראלית או חיידקית בגרון וסיבות רפואיות נוספות המצריכות בדיקות רפואיות ומעקב צמוד.

פיתוח קול: טיפים לחימום ואימון הקול לפני הופעה או הקלטה

כדי להתאמן ולהתחמם היטב לפני שירה בהופעה או בהקלטה שימו דגש על מספר טיפים שיסייעו לכם לשפר את קולכם ולהימנע כמה שיותר מזיופים: עצרו את הנשימה למספר רגעים ושחררו את האוויר דרך שפתיים חתומות למחצה, חזקו את שרירי הבטן לשליטה חזקה יותר בסרעפת החשובה לצלילי הקול, מלאו את חלל הריאות באוויר והוציאו את האוויר במהירות מספר פעמים, עברו מהסולם הנמוך לגבוה, עלו מהצלילים הנמוכים חצאי טונים עם מספר חזרות ושחררו את שרירי הפנים.

איך לשיר נכון?

טרם הופעה או הקלטה באולפן הקלטות, על כל זמר להימנע משורת צעדים כדי למקסם את היכולות הווקאליות שלו: אל תאמצו את קולכם בצעקות או בדיבור/שירה בלתי פוסקים (דיבור באמצעות לחישה מזיק גם כן), השתדלו להגיע רגועים ומפוקסים טרם הופעה או הקלטה, המעיטו או הפסיקו צריכת משקאות מייבשי גרון כדוגמת אלכוהול או קפאין (בחרו במים), טרם ההקלטה/ההופעה הפחיתו באכילת מוצרי חלב ומאכלים מטוגנים המעלים את רמת החומציות והימנעו מעישון.

תוכן עניינים