איך בוחרים אולפן הקלטות?

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

להלן מדריך איך בוחרים אולפן הקלטות? מה כדאי לבדוק לפני שמתחילים לבחור אולפן הקלטות להקלטת שיר קאבר או שיר לאירוע או סינגל?

אז איפה כדאי להקליט שיר? מה צריך לבחון כאשר רוצים לקבוע סשן הקלטה באולפן? הכנו לכם 5 טיפים חשובים בנושא:

א. חשוב שיהיה ציוד מתקדם – ציוד מתקדם ואיכותי באולפן הקלטות יכול לעשות את ההבדל ברמת הסאונד. אתם לא רוצים לקבל אחר כך את השיר ושהוא ישמע כאילו הקלטתם בשירותים בבית..לכן חשוב מאוד לדעת שיש ציוד טוב, איכותי ללא פשרות בנושא.

13131199 869783503131663 1532938492104665499 o 300x225 - איך בוחרים אולפן הקלטות?
אולפני לי-רון ברמת גן

ב. לבדוק שיש טכנאי הקלטות או מפיק מוזיקלי מנוסה – טכנאי הקלטות או מפיק מוזיקלי מקצועי יכולים לעשות את ההבדל בביצוע שלכם..אדם כזה בעל ניסיון בעבודה בסשנים והקלטות יוכל להפוך את הביצוע שלכם טוב יותר גם בגלל שיש לו אוזן מוזיקלית איכותית שיודעת מה טוב ומה לא וכך הוא יכול לתקן באותו רגע וגם בגלל שהוא יוכל לערוך את הקול שלכם בצורה טובה יותר ולגרום לכם להשמע יותר טוב מהמציאות.

ג. לבדוק שיש אקוסטיקה מתאימה ואיכותית – אקוסטיקה באולפן הקלטות זה משהו הכרחי וקריטי להצלחת השיר. יש אולפני הקלטות שמגדירים את עצמם אולפן הקלטות מקצועי אך למעשה אתם יושבים באותו חדר עם המקליט שלכם וכל הרעשי רקע והרעשים של החדר ייכנסו להקלטה שלכם. חשוב לבדוק שבאולפן ההקלטות יש אקוסטיקה מקיר לקיר ושיש 2 חדרי הקלטה עם חלון אקוסטי כפול שמפריד באמצע.

ד. לחפש המלצות או ביקורות על האולפן – כולם יודעים שהשיווק הכי טוב הוא מפה לאוזן..אך היום בעידן האינטרנט הפה זה המקלדת והאוזן זה העניים אל המסך..חפשו ביקורות והמלצות על האולפן..בדיוק כפי שאתם מחפשים על בתי מלון. אולפן הקלטות בעל ביקורות שליליות רבות כנראה לא יעשה את העבודה כמו שאתם מצפים.

ה. לשמוע דוגמאות שהוקלטו באולפן – חשוב לשמוע דוגמאות שהוקלטו באותו אולפן..ייתכן כי לאחר שתשמעו 2-3 דוגמאות תחליטו שזה לא נשמע כזה טוב ואתם מעדיפים מקום אחר. אך קחו בחשבון שאתם צריכים להתייחס רק לרמת הסאונד ולהבין כי אם אתם שומעים זיופים בשיר יכול להיות שזה המקסימום שהמפיק המוזיקלי באולפן הצליח להוציא ממי שהקליט..לא כולם נולדו זמרים או עם כישרון אך המטרה היא להביא את רמת הקול למקסימום.

תוכן עניינים

סגור