אולפן הקלטות נגיש לנכים – אולפן הקלטות טיפולי – רגשי

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

אולפן הקלטות טיפולי: טיפול רגשי באמצעות שירה ומוזיקה

טיפול במוזיקה אינו דבר חדש, במשך שנים רבות טיפול הפסיכותרפיה מספק שיטות טיפוליות שונות לבעלי מוגבלויות רגשיות, נפשיות, תקשורתיות, חברתיות, פיזיות ושכליות.
השיטה החדשה בטיפול באמצעות מוזיקה היא "אולפן הקלטות טיפולי" בו ילדים, נערים ואף מבוגרים מגיעים לטפל במספר רב של בעיות באמצעות שמיעת הצלילים והקלטת שיר ייחודי משלהם.
על הנגישות לאולפן, הלווי התומך של המפיק המוזיקאלי והתוצאה הסופית.

על טיפול רגשי ותרפיה במוזיקה

בטרם הכניסה לאולפן ההקלטות הטיפולי, חשוב להבין את היכולות של הצלילים והמוזיקה בטיפולים רגשיים ונפשיים, כאלו הדומים לטיפול באומנות ובכל יצירה שהיא.
השיטה הפסיכותרפית של הטיפול הרגשי באמצעות שירה ומוזיקה באולפן הקלטות טיפולי, מגיע מעולם שלם של טיפול ותרפיה במוזיקה.
המוזיקה הינה יותר מיצירת צלילים היוצרים לחן או הפקת קול בשירה, במרבית המקרים בזמן יצירת המוזיקה אין תהליך לימודי של ממש אלא בעיקר תהליך חוויתי המבצע טיפול מקרב ומחזק.

humans 4193437 640 245x300 - אולפן הקלטות נגיש לנכים - אולפן הקלטות טיפולי - רגשי
אולפן הקלטות טיפולי רגשי

לחן של שירים רבים, התמודדות עם מילים והבעתם, הקלטת שירה ועבודה על הבעת רגשות ותחושות הינם התהליך הפסיכותרפי המתבטא בכל התהליך הרגשי טיפולי באמצעות שירה ומוזיקה.
מההיבט הרפואי, המוזיקה והשירה מסייעים לשחרור והורדת לחצים רבים המספקים את ההיבט הטיפולי הפיזי המתבטא באופן שונה אצל מטופלים שונים, לדוגמה: נשימה טובה יותר, איזון ברמות הורמונאליות, דופק ולחץ דם תקינים עקב הגעה למצב רוגע תקין, שיפור ביטחון עצמי ותחושת שליטה בזמן השירה וההקלטה.
בנוסף בזמן העבודה המקדימה על השיר וההקלטה עצמה, ניתן לשפר את הגישה בהבעת רגשות, הבנת המילים ואף קריאתם, שיפור צורת ומבנה החשיבה, תרגולי שפה ועוד.
תחושת הביטחון העצמי הגדלה, הסרת המחסומים הפסיכולוגיים והרגשיים, רוגע, הרפיה, עבודה על יכולות אלתור או יכולת שיתוף פעולה עם המפיק המוזיקאלי ושינוי בדפוסי החשיבה וההתנהגות יכולים לסייע באופן בולט בזמן טיפול ותרפיה במוזיקה בכלל והקלטת שיר באולפן הקלטות טיפולי בפרט.

אולפן ההקלטות הרגיל הופך נגיש וטיפולי מתמיד

אולפן ההקלטות עבר אבולוציה מהירה בשנים האחרונות, אם בעבר היה מתאים רק לזמרים המבקשים להפיק להיטים, למכור את כישרונם ולצאת להופעות – עתה הפך אולפן ההקלטות לבית החם של הצרכים השונים הרבים והמגוונים.
כך למשל, בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית בביקוש להקלטות שירים לאירועים כדוגמת בר ובת מצווה, חתונה, ברכות כלה, מסיבת רווקים/רווקות ועוד.
חלק בלתי מבוטל מהדרישות להקלטת שירים הינם מהרצון להרגיש תחושת שחרור והנאה וישנם אף תחומים כדוגמת הקלטת ברכת כלה/חתן, אשר הפכו לכלי המשחרר מלחצים וטעויות.

אולפן הקלטות נגיש לנכים ובעלי מוגבלויות

לצורכי נגישות וסיוע החלו חלק קטן ממתחמי המוזיקה בארץ להיות נגישים גם בהיבט הטיפולי, נישה נפרדת מצומצמת אך איכותית היא הלהיט החדש בטיפול רגשי במוזיקה באמצעות אולפן הקלטות טיפולי רגשי.
אולפן ההקלטות של "אולפני לי-רון" הינו אולפן שפתח את שעריו לצרכים רבים של מי המבקש להקליט שיר, מאירועים ועד טיפול באמצעות מוזיקה ושירה. היה חשוב לבעליי האולפן כאשר הוא פתח שהוא יהיה נגיש לנכים לפחות מהבחינה שלא יהיו מדרגות. אז אולפני לי-רון הינם בקומת קרקע ולא צריך לרדת או לעלות שום מדרגות בכדי להקליט שיר. אך חשוב לציין כי השירותים של האולפן הם לא נגישים לנכים ולא מותאמים לכסא גלגלים מבחינת גודל ואיבזור אך גם הם בקומת קרקע ולא צריך לעלות מדרגות או לרדת מדרגות בישבילם.
בכניסתכם לאולפן ההקלטות תיפגשו עם מפיק מוזיקלי המתחבר לרגש של המטופל, בעל ניסיון רב שנים בהקלטות מסוגים שונים, מלווה ומשתמש ככתף תומכת ומחזקת בכל תהליך ההקלטה.

כמו בכל טיפול תרפי ורגשי באמצעות מוזיקה האפשר טיפול פרטני או טיפול הכולל שותפים, גם באולפן ההקלטות ניתן להקליט שיר על בסיס לחן קיים אותו אתם בוחרים ובהשתתפות המקליט כאדם יחידני, הקלטת שירה כטיפול רגשי כזוג (הורה וילד, בני ובנות זוג, חברים ועוד) ואף כקבוצה שלמה המגיעה להקליט שיר – כל התהליך מותאם בהתאם לבחירת המקליט, למקסימום הרגשת שליטה ונוחות בתהליך המשחרר.
כל מה שנותר לעשות לפני סגירת יום ושעת הקלטת שיר באולפן הטיפולי הוא בחירת שיר והחלטה אם להשאיר את מילות השיר המקוריות או לשנות את מילות השיר בהתאם ללחן.

תוכן עניינים

סגור