איך לדעת אם אני שר טוב או לא?

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

אם אתם חובבי שירה ולא יכולים בלי קריוקי או שאתם אוהבים לשיר ורוצים לעסוק בזאת כקריירה, אתם חייבים לדעת אם אתם שרים טוב או לא. כדי לענות על שאלה זאת, תוכלו להירשם ללימודי פיתוח קול אם אתם רוצים לעסוק בתחום השירה, אך אזה רק תחביב עבורכם תוכלו להקליט שיר באולפן הקלטות ולהבין שם עד כמה אתם טובים בשירה או לא. המפיקים המוזיקליים עם הניסיון הרב בתחום השירה ישמחו לייעץ לכם.

איך אפשר לדעת אם אתם שרים טוב או לא?

בשנים האחרונות אנו עדים ליותר ויותר תוכניות טלוויזיה בהם מחפשים את הקול הבא, אך לא רק שם גם הקריוקי צבר תאוצה רבה ולא מעט מוצאים את עצמם על במה אל מול מילים ברקע שרים את השירים האהובים עליהם ומתנסים בלהיות זמר ליום אחד. אם בעבר, מי שרצה לשיר והיה לו קול טוב פנה לפיתוח קול, כיום המצב קצת שונה. יותר אנשים בעלי קול טוב בשירה או כאלה שלא מודעים אליו, הולכים לתוכניות ריאליטי מוזיקליות ושם הם מקבלים את החשיפה. התוכנית מכינה אותה תוך כמה חודשים להיות הזמרים הטובים ביותר והם מתנסים בסגנונות שונים ועושים ביה"ס אל מול עיני הצופים בשידור חי. אך אם בכל זאת אתם רוצים לדעת איך אתם שרים או מדי פעם שואלים את עצמם אני מזייף? אני שר טוב? ונשארים חסרי אונים לא עוד. באמצעות בחינה שתעברו בביה"ס לפיתוח קול תוכלו לדעת אם אתם מתאימים להיות זמרים ולעסוק בשירה או ששירה רחוקה ממכם ועדיף שתמצאו עיסוק אחר.

האם גם אנשים שלא בעלי כישרון יכולים ללמוד פיתוח קול?

אם אתם שרים לא טוב או מזייפים עדיף שלא תלכו ללמוד פיתוח קול, אך אם יש לכם את הפוטנציאל ויש עם מה לעבוד גם אם אתם ללא ניסיון קודם או ידע בתחום תוכלו ללמוד פיתוח קול ולהתמקצע בתור זמרים מקצועיים.

למה חשוב ללמוד פיתוח קול בצורה מסודרת ומקצועית?

אם אתם חושבים על קריירה בתחום השירה או שאתם זמרים מתחילים או וותיקים, פיתוח קול יכול לעזור לכם רבות וכן לפתח את הקול שלכם ולשמור עליו בצורה נכונה.

למי מיועד פיתוח קול?

פיתוח קול מיועד לאנשים לכל אדם שיש לו קול או שהוא רוצה לשפר את קולו, כך שכל אחד יכול ללמוד זאת ולשפר את קולו בין שהוא זמר מתחיל, זמר ותיק או חובב שירה, ערבי קריוקי ועוד. באמצעות שיעורי פיתוח קול ובחינה עצמית לזמרים תוכלו לדעת אם יש לכם קול בשירה או שאין לכם את זה. הבחינה מתבצעת אל מול מורה פיתוח קול מקצועי אשר מבחין בעת מבחן הכניסה אם יש לאדם את הכישרון הווקאלי או לא. את שיעורי פיתוח קול אפשר לעשות כבר בגילאים צעירים החל בגיל 9 ומעלה בליווי ההורים. בגילאים אלו הקול משתנה ואפשר להתחיל לפתח מיומנויות ווקאליות ונצל את היכולות ואת הכישרון שלכם כבר מגיל צעיר.

במה מתמקדים בלימודי פיתוח קול?

בלימודי פיתוח קול מתמקדים הלימודים על טכניקות שונות ואימוני קול, בין שזה נשימות, שחרור, דיקציה נכונה בהגשת השיר, תרגילים לשיפור הטכניקה ועוד. המורים לפיתוח קול אינם שופטים אף אחד ומקבלים את האדם ועוזרים לו לפתח את השירה בצורה מקצועית יותר ולהשתמש נכון במיתרי הקול להפקת צלילים נכונים. כמו כן הם עובדים על יכולת השמיעה, הנשימה, השליטה על מיתרי הקול וכן ביטוי ההברות והאותיות הגרוניות בצורה הנכונה. בנוסף לכך לומדים התלמידים כיצד לעמוד נכון ונזקוף ואיך להגיש את השיר בצורה מרגשת ולשדר זאת בשפת הגוף. כמו כן המורים לפיתוח קול ממליצים לתלמידים על הז'אנר שמתאים להם בהתאם לסגנון קולם.

כיצד תוכניות ריאילטי במוזיקה עוזרות לפתח את הקול?

תוכניות הריאילטי במוזיקה הם ז'אנר מהיר בו ניתן לפתח את הקול וללמוד טכניקות שונות שבביה"ס לפיתוח קול לוקחות שנים. באמצעות סגנונות שונים של מוזיקה לומדים המתמודדים איך לשיר נכון ועל מה לעבוד ווקאלית תוך זמן קצר, וכך בסיום התוכנית יוצא המתמודד עם כלים מעשים שיכולים לעזור לו רבות בחוץ ואיתם הוא יכול להוציא שירים ואף תקליט בהמשך.

תוכן עניינים