5 סיבות למה לא כדאי להקליט שיר בבית שלכם

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

ישנן סיבות רבות מדוע לא כדאי להקליט שיר בבית, אם ברצונכם להפיק שיר באולפן הקלטות מקצועי כדאי שתוותרו על הקלטה באולפן ביתי, הקלטה שאינה באמת זולה אך בהכרח לא מספיק מקצועית.

נוח לכל כיס: האפשרויות הרבות הקיימות באולפן לא קיימות בבית

לפני הירידה לרמת המיקרו בכל הנוגע להבדלים המהותיים בין הקלטת שיר בבית לבין הקלטת שיר באולפן הקלטות מקצועי, חשוב להבין את התמונה הגדולה: יצירת אולפן הקלטות ביתי חובבני עבור הקלטת שיר נראית מהירה וחסכונית אך לעולם לא תצליח להגיע לרמה האיכותית והמקצועית כשל אולפן ההקלטות המקצועי.

בעידן שבו אולפן הקלטות מקצועי זמין לכל הרמות של הזמרים והמוזיקאים, מדוע לבזבז כסף רב בהקלטה בבית ולקבל תוצר זול ולא מספיק איכותי? כך למשל, כבר מספר שנים ש"אולפני לי-רון" מאפשרים גם לזמרים מתחילים ובינוניים להגיע להקלטות ומתמחים בהקלטות קאברים.
באולפן ההקלטות המקצועי של "אולפני לי-רון" הושקעו משאבים רבים בתכנון, בנייה והוצאות רבות הנחסכות עבורכם – כאשר המחיר של אולפן ההקלטות נוח לכל כיס של זמר המבקש לבנות קריירה, הבחירה באולפן הקלטות מקצועי היא ברורה.

הקלטת שיר בבית עדיין מצריכה הוצאות גדולות

להקליט שירה בבית באולפן הביתי
להקליט שירה בבית באולפן הביתי

אם חשבתם לחבר מיקרופון למחשב, להתחיל לשיר ולהוציא להיטים או קאברים מרגשים – אתם טועים ובגדול.
טרם הקלטת שיר, זכרו את המינימום הנדרש לצורך הקלטה ברמה בסיסית: מיקרופון מקצועי, חדר הקלטה בגודל בינוני לצורך בחירת האקוסטיקה הנכונה (לרוב מצריך שיפוץ והתאמה), בידוד אקוסטי איכותי בכל הקירות, מומחיות בסאונד, ידע מוזיקאי נדרש לצורך הכוונה טכנית וחזרות בהתאם לצורך (אפשרי רק עם מפיק מוזיקאלי) ומומחיות בתוכנות עריכת סאונד ואפקטים.

מלבד השקעה מינימאלית של אלפי שקלים, קיימים פרמטרים של זמן לימוד והכשרות סאונד וניסיון רב – אם ברצונכם להקליט שירים לעצמכם או מספר שירים לחברים, ניסיון של פחות מהמצוין במאמר זה עלול לגרום לכם להפסדי כסף וזמן רבים.
לבסוף, למרות ההשקעה שלכם ייתכן ותצאו עם תוצאה חובבנית.

באולפן הקלטות מקצועי יש לווי של מפיק מוזיקאלי

כפי שכבר ציינו נתון שלא ניתן לרכוש הוא לווי מוזיקאלי, בכניסתכם ל"אולפני לי-רון" תעבדו עם מפיק מוזיקאלי עתיר ניסיון בתחום ושכבר עבד עם אומנים גדולים, אך למרות האפשרות להתמקד רק בזוהר ותהילה מוזיקאלית –  "אולפני לי-רון" בחרו לאפשר גם לאמנים בתחילה או אמצע דרכם, את האפשרות להגשים את החלום להקליט שירים בכמות שירצו, באיכות גבוהה ומבלי להיכנס להוצאות גבוהות.

גם אם תעשו את הטעות ועבור מספר שירים תרכשו את הציוד הכי יקר ואיכותי שיש, תבנו אולפן שלם בבית ואחרי עשרות שעות עבודה ועשרות אלפי שקלים – המפיק המוזיקאלי לא יהיה לידכם כל עוד לא מדובר באולפן הקלטות מקצועי.
המפיק המוזיקאלי מתאים לכם את הסאונד, מבצע אתכם את כל סבבי החזרות בהתאם לצורך ולבסוף אחראי גם על עריכת השיר וקולכם בתוכנות העריכה המתקדמות המצריכות ניסיון רב.

הקלטה בבית לא משתלמת כלכלית ומקצועית

ההקלטה בבית תצריך מכם השקעה הנעה בין אלפי שקלים לעשרות אלפי שקלים כדי להגיע לתוצאה סבירה, אם אתם מתכוונים להקליט קאבר לשיר או להקליט עבורכם ועבור כמה חברים, ההשקעה לא משתלמת וחסרה מאפיינים מקצועיים רבים.

במידה ולא בניתם אולפן הקלטות מקצועי, צירפתם מלווה מוזיקאלי והשקעתם את כל זמנכם באולפן ההקלטות – לא תוכלו לקבל תוצאה איכותית המאפשרת לכם להתקדם ולהצליח בתעשיית המוזיקה.

התוצאה הסופית

באם מדובר בהקלטת קאבר לשיר או שיר מקורי משלכם, המטרה הסופית בהקלטת שיר היא הפקת יצירה ועשיית אומנות.
אין זמר מתחיל או באמצע דרכו שאינו מעוניין להצליח בתעשיית המוזיקה ולצבור מעריצים, תהילה ומוניטין.
אם תבחרו לבזבז זמן וכסף על הקלטה ביתית לא תגיעו להקלטת שיר איכותית המכבדת את הקהל שלכם.
כדי שלא תעשו את הטעויות שחלק מכם כבר עשו, קחו את עצמכם ברצינות ואל תקליטו שיר בהקלטה ביתית – בואו לאולפן ההקלטות המקצועי.

תוכן עניינים