9 טיפים להקלטת שיר קאבר באולפן הקלטות

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

למרות העובדה שאת/ה אף פעם לא היית באולפן, אנו יכולים להבין מדוע אתם רוצים להקליט שיר קאבר מקצועי על מנגינה מוכרת ואהובה. יש לנו פלייבקים לאלפי שירים ואנו מומחים בהקלטות וואקליות מקצועיות שיכולות להפוך אתכם לזמרים מקצועיים, גם ללא נסיון.

להלן 9 טיפים להקלטת שיר קאבר מקצועי באולפן הקלטות

1. קח את המנגינה ביעילות

אל תנסה להתאמץ או להוכיח שום דבר, אל תנסה לשחק משחק שהוא לא מוציא אותך טוב במיקרופון, פשוט תהיה אתה. אנשים יקוו לשמוע כיצד אתה נשמע ולא כיצד אתה מחקה מישהו אחר. כמו כן, חשוב שהפלייבק יהיה איכותי כי קהל המאזינים יקווה לשמוע חלקים מסוימים בשירה וגם בפלייבק כמו גיטרה, ריפים מלודיים, תופים וכו'.

זה בסיסי שאתה, האמן, מצליח לקחת את המנגינה לנתיב הנכון מלכתחילה ולהיות בטון שלה. אתה צריך לקחת את המנגינה כפי שהיא נרשמה בתחילתה הראשונה. רצוי לא לשנות טון.

2. לגבי האומן הראשון

יש סיבה כי למנגינות ספציפיות יש תוחלת חיים ארוכה וגם קהל שרוצה לשיר ולבצע את אותה המנגינה. בדרך כלל, יש מנגינות שיהיו מכה גדולה עבור אומן או להקה, בגלל שהמנגינה דורשת רמת ביצוע גבוהה ביותר כמו עלייה חדה בטון או מודולציה..דברים אלו דורשים ידע מקצועי רב.

3. קח את הפסוקים

street performers 870123 640 200x300 - 9 טיפים להקלטת שיר קאבר באולפן הקלטות
להקליט באולפן הקלטות

לא משנה אם אתה לא האמן, ואין לך קולות חיזוק או קונקורדנציה, זה רעיון חכם לקחת את המילים, להדפיס אותם על דף ולשנן. זה יעזור לך לזכור את החלקים שלך. זוהי גישה פשוטה כדי להגדיר את המנגינה בראש שלך, ויהיה לך נוח להפגין נסיבות ביצוע רבים.

4. צפה בווידאו של האומן המקורי

רוב המומחים טוענים כי האזנה של השיר המקורי והאזנה של השיר שהאומן מבצע בלייב מראה שוני עצום. בהופעה הביצוע הוא יותר חופשי ומשוחרר מאשר הקלטה באולפן הקלטות. בהופעה אפשר לכופף מעט את המנגינה ולעשות אותה יותר גרובית. אבל את הסגנון שירה אפשר להכניס לתוך שיר הקאבר שאתם מקליטים וליישם מספר טכניקות שראיתם בהופעה בלייב.

זה רעיון חכם להסתכל על הקלטות של אמנים שונים אשר שרים על פלייבקים וגם מד טוב יותר להבין מה אתם יכולים לעשות עם השיר ועם הפלייבק והמנגינה.

5. לתרגל אותו ללא מטרונום

לאחר תכנון נהדר, זה לא משנה אם אתה לא המתופף או שאין מתופף אמיתי כי אתה שר על פלייבק. אתה חייב להיות בקצב, מוזיקה היא פעימות, ואם אתה מפספס את הפעימות השיר לא יישמע טוב. חובה להיות בתזמון מושלם בכל פעימה – שהשירה תשתלב באופן מדויק עם הפלייבק בכדי לקבל הרמוניה מלאה.

6. תרגול

יש אמירה שאני אוהב: "טירונים חוזרים עד לנקודה שבה הם מטפלים בעסקים, מומחים מחדדים עד לנקודה שבה הם לא מצליחים להבין את המצב".

כאשר אני לוקח מנגינה ואני הולך להתאמן, אני אשחק ואשיר עם זה שוב ושוב עד לנקודה שיש לי את זה. בשלב זה אני מתורגל עד תחילת המנגינה ולשחק את כל המסלול עד סוף השיר. במקרה של טעות, אני מתחיל שוב פעם נוספת. אני אעשה את זה עד לנקודה שבה יש לי את היכולת לנגן את המנגינה לחלוטין ללא שגיאות, גם ללא מוזיקה.

7. להקליט את עצמך

13131199 869783503131663 1532938492104665499 o 300x225 - 9 טיפים להקלטת שיר קאבר באולפן הקלטות
אולפני לי-רון ברמת גן

בזמן חזרות על מנגינה, אתה יכול להקליט את עצמך בטלפון או במצלמה כדי להבין כיצד אתה נשמע ואולי לשמוע דברים שלא אהבת בכדי לתקן.  אתה יכול לשפר את הביצוע על ידי כוונון פנימה בנוסף לצפייה לאחור ולהציע לעצמך הערכה אמיתית.

8. דע כיצד לשנות

אל תיהיו מלאי אגו. תדעו תמיד שאם אוזן מקצועית אומרת לכם שמשהו מסוים בביצוע לא נשמע טוב, ייתכן שזה לא נשמע טוב..תנסו לשנות תנסו לשפר ולהוסיף מה שמבקשים ממכם, כי בסופו של דבר זה רק לטובה. ככל שתגיע למקצוע שלך כזמר, כך זה יקרה יותר. בדרך כלל זה יתרחש מול קהל ללא הודעה, ואתה צריך לתקן אותו על המקום ללא הדרכה.

במקרה שאתה לא קורא תווים (או לא משנה אם אתה עושה), אתה צריך לקבל את היכולת לנגן מנגינות בכל מפתח ובכל סולם. לאחר שעלית על מנגינה שאותה תוכל לשיר בנוחות, בדוק את עצמך כדי לבדוק אם באפשרותך להפעיל אותה במפתח ובסולם חלופי מבלי לבצע שגיאה.

9. לשיר את זה כמו זה לרוץ הראשונה דרך כל פעם

כל פעם שאתה שר מההתחלה את השיר זה כמו ללכת או לרוץ בפעם הראשונה..מלחיץ, מפחיד, מעלה חשש אבל ברגע שאתם עוברים את השורה הראשונה אתם מקבלים ביטחון ואנרגיה שאי אפשר לקבל משום דבר אחר. אנו ממליצים לכם להתרכז בהנאה ובשירה שזה הדבר האהוב עליכם. תעריכו את הרגע ותנסו לתת את כל כולכם .

אהבתם את כל 9 ההמלצות שלנו לגבי הקלטת שיר קאבר באולפן הקלטות? יש לכם שאלות נוספות? מוזמנים לרשום לנו ונשמח לסייע ולעזור! בהצלחה!

תוכן עניינים

סגור