איך לשיר טוב יותר? 4 טיפים לפיתוח קול

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

לאחר שנים של ניסיון בהקלטות וואקליות ועבודה עם המון מורים לפיתוח קול גיבשנו את 4 הטריקים שיעזרו לכם לשיר טוב יותר ולהפוך את הקול שלכם לטוב יותר, באופן מיידי לצורך הקלטת שיר באולפן ההקלטות. להלן 4 טיפים שיעזרו לכם לפתח אתהקול שלכם ולשיר טוב יותר!

1. "תיקון ווקאלית מיידית" לפי תיאוריות פיתוח הקול
זהו טריק מהיר שגורם לך להישמע "זמר/ת טוב/ה יותר" באופן מיידי. תגידו את ההברות הללו – A-E-I-O-U (ותפתחו את הפה כמה שיותר גדול כדי שתוכלו לצפות בתנועה הלסת שלכם במראה). האם הלסת שלכם היתה פתוחה באופן גדול בכל אחת מהתנועות? רוב הסיכויים שהלסת שלכם תהיה סגורה על ההברות E ו- U – וסביר להניח גם שאחרים, אם  כי לא כולם. קחו את שתי האצבעות הראשונות שלכם ותתחילו למשוך את הלסת שלך למטה..לא להגזים..קצת, 2 אינץ ',  אפילו טוב יותר – להשתמש בבקבוק פלסטיק או פקק (יין) כדי לתמוך בלסת שלך

פתוחה. ותתחילו לדבר שוב את התנועות. ותחזרו שוב. הרעיון בכך שברגע שהשרירים של חלל הפה "עירניים" יותר אתם תשירו טוב יותר בוודאות.. הרעיון הוא לתכנת מחדש את זיכרון השריר כדי לשמור על לסת פתוחה בזמן השירה כדי שתוכלו לשיר את השיר בלי לסגור את תנועות חלל הפה שלכם. עכשיו אחרי שניסיתם את ההברות תנסו לשיר את אחד השירים שאתם רוצים לשיר, ותוודאו שחלל הפה של הלסת פתוחה תמיד, אם לא תנסו שוב לפתוח אותה על ידי ההברות..עד שזה יהפוך לטבעי. תוכנית זו היא מוכרת במיוחד בשיעורים הראשונים של פיתוח הקול, וזה הבסיס לשיור שרירי חלל הפה. תוכנית זו, במיוחד בהתחלה מעט תכאב אך לאט לאט השריר יתרגל ל"מכון הכושר" שאתם עושים לו. בפעם הבאה שתעשו את התרגיל הזה הלסת שלך כבר תכיר את התנועות ותעשה זאת בקלות יתרה..טריק מהיר שגורם לך להשמע טוב יותר באופן מיידי כי הקול ייצא חזק יותר עם הד חזק ואיכותי יותר.

background 2848310 640 184x300 - איך לשיר טוב יותר? 4 טיפים לפיתוח קול
הפתעה לאישה

2. "תחשבו" עבור טונים גבוהים
בפעם הבאה שאתם שרים סולם ווקאלי גבוה או שרים טון גבוה, נסו לחשוב על אופן פעולת המעלית. משקל כבד שמחובר בגלגלת וכאשר המשקל מושך למטה, המעלית למעשה עולה לקומות הגבוהות. אז, לרצפה הגבוהה ביותר היא הגיעה כאשר המשקל הוא הכבד ביותר. כמו כן, אתה צריך לחשוב על הטונים הגבוהים שלך או לחשוב על הוספת משקל (התנגדות) לקול שלך. ברגע שתפנימו שאתם צריכים להתאמץ יותר כדי להגיע גבוה יותר, אתם תצליחו להגיע לסולם הרצוי.

3. ראש ישר סנטר מורם – זו הסיסמא
מי לא רוצה יותר כוח בלי מתח בזמן שהוא שר? ראש ישר וסנטר מורם זוהי טכניקה פשוטה ליישם וקצת יותר קלה מאשר השיטות שהצגנו ממקודם. כל מה שאתה צריך לעשות הוא לשמור על הסנטר שלך מורם , את הראש ישר, זה ייתן לך יותר כוח לשיר..הרבה זמרים אפילו גם מושיטים יד שהם שרים, למרות שזה עשוי לעבוד באופן זמני זה יכול לגרום לבעיות קוליות.
להטות את הסנטר שלך לא רק עובד טוב בשמירה על הקול שלך – זה בעצם נשמע יותר טוב! תנסו רגע לעמוד מול המראה ולשיר אההההההה בקנה מידה למעלה ולמטה בסולמות במשפט אחד (1-2-3-4-3-2-1). לחץ על הסנטר במקצת עם האצבע (הצבע סנטר לכיוון הרצפה ותנסו לעשות התנגדות) שים לב איך הסנטר שלך רוצה לעלות כמו שאתה מעלה את גובה הצליל. שמור אותו יציב. זה ייתן לך יותר כוח לשלוט ולמנוע זיוף. לתרגל אותו עד שהוא הופך להיות טבעי!

4. כיצד לקבל ויברטו טבעי בקול שלך
הנה עצה מהירה כדי לקבל את הויברטו המושלם שעובד. לעמוד מול המראה; לחץ על החזה שלך עם שתי הידיים, ואז, להרים את החזה שלך גבוה מהרגיל. קח נשימה ואז נשוף, אבל אל תשחרר את החזה. שיר בית אחד והחזק אותו זמן רב ככל האפשר עם חזה למעלה. לחץ על החזה שלך באמצע הבית של אחד השירים שאתה שר (לחץ על החלק הקשה בחזה ותרים את החזה כדי שיוכל לעמוד בלחץ). הרפה את עורפיך ושמור את הלסת פתוחה בזמן שאתה שר "אההההההה". תארו לעצמכם את האוויר מסתובב בתוך הפה , תוך שמירה על הסנטר ושוב הרם קצת את החזה. זכור, שימוש יתר של ויברטו הוא לא דבר טוב בשיר עכשווי (פופ, רוק, ו- R & B). יחד עם זאת, אנשים מאוד אוהבים לשמוע את הגוון קול הרועד. אז, נסה לסיים משפטים עם צליל ישר, ואז להכנס לתוך קצת ויברטו. השורה התחתונה היא שתדע מתי לעשות את הטוב ביותר עבורך.

תוכן עניינים

סגור